Menneet tapahtumat 2019

9.1.2019 Suomen talouden näkymät/taloustieteen tohtori, dosentti, Nordean pääeonomisti Aki Kangasharju

Akin Suomen talouden kehitystä kuvaavat käyrät olivat laskusuunnassa. Ulkoa tulevia epävarmuuksia luovat mm. USA:n poliittinen tilanne ja Kiinan talouden kehitys. Viennin lupaava kasvu on tasaantunut, mutta hyvä kotimainen kysyntä pitää talouden kuosissa lähitulevaisuudessa. Suomi ei ole toivoton tapaus!

23.1.2019 "Hyppäyksiä ihmisen kulttuurievoluutiossa"/Lajos Garam

Unkarin-suomalainen viulisti, musiikin tohtori, viulupedagogi (35 vuotta Sibelius akatemiassa) ja kirjailija Lajos Garam esitelmöi henkeäsalpaavan katsauksen ihmisen kulttuurievoluutioon. Hän on kirjoittanut omaelämäkerran ”Cantabile”. Omaelämäkerran lisäksi hän on kirjoittanut useita kirjoja eri elämäalueilta: Pythagoran emäkerran, Juoksun henki, Robottiviulu (jossa hän hieman tökkii tekniikkauskovaisia), Sisulla ja sydämellä sekä Raamatun faktoja. Viimeksi mainittua varten hän kävi eksegetiikan kursseja.pianisti-tyttärensä julkaiseman äänityksen romanttista suomalaista musiikkia (Selim Palmgren etc).  Hyvin mielenkiintoiselta persoonalta!

6.2.2019 "Mauri Sariola Espoossa"/Matti Nummenpää, Sariola seuran puheenjohtaja ja Suomen nimikkoseurojen toiminnanjohtaja.

20.2.2019 "Miten seniori suojautuu Sörselsöneiltä?"/
Ylikonstaapeli Nina Pelkonen (Peppi)

Peppi on ollut siviilipoliisin hommissa yli 20 vuotta, tällä hetkellä pienessä rikoksia Ennalta estävässä yksikössä.

6.3.2019 "Ajankohtaista puolustusvoimista"/ puolustusministeri Jussi Niinistö

20.3.2019 "Ajankohtaista"
Kansanedustaja Mia Laiho

3.4.2019 "Ikääntyminen ja hyvinvointi"