Bridge-kerho

Bridge-kerho yksi monista OKAS:n kerhoista. Kerhoon ei ole pääsyvaatimuksia. Kaikki, jotka tuntevat pelikortit voivat tulla mukaan Opastamme alkuun ja taito karttuu pelaamisen myötä.

Bridgeä pelataan kaikkialla maailmassa. Peliä harrastavat niin ammattilaiset kuin harrastelijatkin. Bridgeä voi pelata hyvin erilaisilla tasoilla. Ylin taso on maailmanmestaruus ja alin taso on meidän harrastamamme ajanviete. Bridge meidänkin tasollamme kehittää muistia ja antaa aivoille sopivaa jumppaa pelin läpiviemiseen, jotta luvatut tikit saadaan kotiin.

Peliä pelataan pareittain toista paria vastaan. Alussa käydään tarjouskierros, jossa pari tekee korttiensa perusteella lupauksen, montako tikkiä yhteisillä korteilla saataisiin. Kierroksen jälkeen pelataan tikkipeli. Pelin viehätys perustuu siihen, että pelin viejä (lupauksen tehnyt pari) yrittää täyttää lupauksensa ja toinen pari tekee kaikkensa estääkseen sen.

Bridgekerho kokoontuu maanantaisin (1xvkk) klo 13.30-16.00 Olarin kappelilla alkaen 10.1.2024.

Kerhon vetäjänä toimii Erkki Liinanto, jolta saa pelistä lisätietoja, 040 555 0219, erkki.liinanto@elisanet.fi .

Päivitetty 1.1.2024/EK