Ohjeet matkoille ja retkille

1.     Tutustu ohjelmaan

Retki- ja matkasuunnitelmat pyritään esittelemään jäsentilaisuuksien alussa, sekä yhdistyksen kotisivuilla. Jäsentapaamisten yhteydessä saat aina viimeiset ajan tasalla olevat tiedot.

2.  Ilmoittaudu

A.  Jäsentapaamisten yhteydessä

*  omalla selkeällä nimikirjoituksella ja puh. numerolla haluamasi matkan tai tapahtuman luetteloon (vältä useita ilmoittautumisia samalle matkalle).

*  Ilmoittautumislistassa on kunkin tapahtuman tiedot, kuten: pvm, lähtöaika ja -paikka, viimeinen ilmoittautumis- pvm, matkan hinta- ja maksuohjeet (ml tilinnumero).

*  Max. osanottajamäärä ilmoitetaan yleensä etukäteen mm. erilaisten ennakkoon tehtävien paikkavarausten takia.

B.   Sähköpostilla, puhelimella tai jäsenkorttiaplikaatiolla  tapahtuman  järjestäjälle.

Matkat: Jukka Salo, email: jukkatsalo@gmail.com puhelin:  040 546 1392.

Teatterimatkat:

C.    Ilmoittautumisen sitovuus ja maksut

- Ilmoittautuminen on pääsääntöisesti sitova.

- Maksetun matkan tai teatterin peruuntuessa muusta syystä eräpäivän jälkeen maksua ei palauteta ellei tilalle saada toista henkilöä.

- Esteen sattuessa tee ilmoitus matkavastaavalle mahdollisimman pian.

- Ainoastaan eräpäivään mennessä maksetut liput lunastetaan.

- Matkatoimistojen kautta tilattujen matkojen osalta noudatetaan matkustuksen peruuntumisen yleisiä ohjeita.

Huom: Pelkkä matkan maksaminen ilman ennakkoilmottautumista ei oikeuta osallistumista ko. tapahtumaan. Esimerkiksi pääsyliput, ruokailut jopa bussi tilataan ennakkoilmoitusten perusteella.

3  Vakuutukset

Varmista turvattu matka tarkistamalla, että vakuutuksesi ovat kunnossa.  Ainoastaan täten voit varautua matkalla sairastumisesta tai tapaturmasta mahdollisesti johtuviin kuluihin. Matkavakuutuksella saat myös turvan ylimääräisten kulujen varalle, mikäli matka peruuntuu tai keskeytyy. Kysy lisää vakuutusyhtiöstäsi.

Varmista aina matkan peruutusturva.

• Jokainen yhdistyksemme matkoille ja tapahtumiin osallistuja on mukana omalla vastuullaan.
  • Tarkista mahdollisen, nykyisen jatkuvan matkavakuutuksesi korvausperusteet ja vakuutuksen voimassaoloaika.
  • Tarvittaessa tee jatkuva matkavakuutus tai erillinen vakuutus ennen varaamasi uutta matkaa varten. Erityisesti tämä on tärkeää ulkomaan matkoilla.
  • Matkat ulkomaille tehdään aina vastuullisen matkajärjestäjän kanssa.

Yhdistyksen vastuu

• Yhdistyksellä ja sen toimijoilla ei ole korvausvelvollisuutta tapahtumien järjestäjänä, ryhmän kokoojana tai sen ohjaajana.
  • Bussimatkan yhteydessä pakollinen liikennevakuutus korvaa ajonaikana bussin sisällä tapahtuneet henkilövahingot /liikennevahinko. Korvauksen ulkopuolelle voi jäädä tapauksesta riippuen mm. liikenne-esteen takia jatkoyhteyksistä myöhästyminen ja siihen liittyvät lisäkulut.
  • Sairauden tai muun syyn johdosta voi yhdistyksen jäsen ottaa matkalle läheistensä luvalla / vaatimana avustajakseen myös yhdistykseen kuulumattoman henkilön. Avustajan matkan hinta on alentamaton.

Muuta muistettavaa

Varmista, että mahdolliset lääkkeesi tulevat mukaan ja ilmoita mahdollinen ruokavaliosi ainakin kotimaan matkoilla.

HYVÄÄ JA TURVALLISTA MATKAA

Anna palautetta toiminnan kehittämiseksi