Videoita 2020

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Ulla Tillander-Godenhielm avasi OKASin syksyn jäsentilaisuudet 2.9.2020. Hän kertoi Pietarin kultaseppäperinteestä, jossa suomalasilla kultaseppämestareilla oli huomattava rooli. Suomalaiset olivat alunperin usein hyvin köyhistä oloista lähteneitä lapsia, 10 - 12 vuotiaita, jotka saivat ruokaa ja katon päänsä päälle työtä vastaan. Näimme upeita pääsiäismunia ja muita taidokkaita kultasepän töitä.
Kuvaus ja editointi: PK Rantalainen

Vappu Taipale oli vieraanamme 30.9.2020 Niittylounaassa järjestetyssä jäsentilaisuudessa. Hän kertoi meille omasta elämästään ja elämänasenteestaan. "Opi, Liity, Harrasta, Naura".
Kuvaus: Keijo Luukkonen

14.10.2020 OTM Taisto Eronen kertoi jäsentiaisuudessamme keskinäisestä testamentista ja edunvalvontavaltuutuksesta. Klikkaamalla kuvaa pääset YouTube-videoon, jossa on taltioitu esitysen ensimmäine osa. Esitykseen pääset tutustumaan kalvojen avulla kokonaisuudessaan alla olevan linkin kautta. Kuvaus & editointi: PK Rantalainen

Matti Kuula kertoi jäsentilaisuudessamme 28.10.2020 aiheesta Suomen tie itsenäisyyteen. Otsikko oli "14 askelta itsenäisyyteen", ja esitys kertoo eri vaiheista vuodesta 1917 aina toisen maailmansodan ja rauhanneuvotteluiden jälkeiseen aikaan.

Kuvaus ja editointi: PK Rantalainen

Minna Lindgren kertoi jäsentilaisuudessamme 11.11.2020 uusimmasta kirjastaan "Aina on Toivoa". Kirjan aiheena on suomalaisen peruskoulun kohtalo: eläkkeellä olevat opettajat Aina ja Toivo, 97 v.,  ryhtyvät pelastamaan suomalaista vientituotetta, peruskoulua, nykyaikaisin välinein: julkaisemalla YouTube-videoita entisestä koulumaailmasta.

Kuvaus: Keijo Luukkonen, ediotinti PK Rantalainen