Tietoa meistä

31.8.2023. "Älä jää yksin - OKAS on mahdollisuus". Kuva EK.

Vuosi 2024 on yhdistyksemme 44. toimintavuosi.
Poikkeustilan vallitessa 40-vuotisjuhla pidettiin vasta 6.10.2021. Kunniavieraana oli Jukka Kuoppamäki ja hän lauloi suoraan sydämiimme.

Senioriliiton seuraavan 3-vuotishankkeen teema on
Rohkeasti tulevaisuuteen.
Siis katsomme valoisin ja luottavaisin mielin  vuoteen 2023.
(Rohkeasti seniori -hanke, Patina-lehti 6/2021).

Yhdistyksen historiaa
Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1980. Yhdistys kuuluu Uudenmaan kansalliseen senioripiiriin, joka  yksi Kansallinen senioriliitto ry:n 15 piiristä. Liiton toimintaa ilmentävä teema kolmivuotiskaudella 2017 - 2019 oli ”Seniorit nettiajassa”.
Vuoden 2020 teemana oli "Rohkeasti seniori".
Vuoteen 2024 menemme teemalla "Elämäniloa ja voimaa".

Toimintavuoden 2019 teemana oli jäsenistömme digitaitojen kehittäminen ja tämä jatkuu edelleen digi- ja tekoälykerhossa v. 2024. Tulemme edelleen kehittämään myös yhteistyötä naapuriyhdistyksien kanssa ja eri sukupolvien välillä. Tavoitteena on lisätä yhteisöllisyyden tunnetta ja hyödyllistä tietojen vaihtoa joka suuntaan.

Suomi-100 teeman ympärillä v. 2017 juhlimme isänmaatamme järjestämällä Perinnepäivät-tilaisuuden yhdessä Olarin koulun ja lukion oppilaiden kanssa (Patina-lehti 6/2017). Tilaisuus oli menestys - eikä vähiten siksi, että nuoriso otti niin reippaasti vahvan roolin ohjelman järjestämisessä!

Koronavuosien aikana järjestimme jäsentilaisuudet Teamsin välityksellä ja mukana oli 40-60 jäsentä/kerta.

Nuorison innoittamana sai alkunsa ryhmä "Räppileidit", jotka ovat esiintyneet vuodesta 2018 alkaen yleisön pyynnöstä mm. Espoon kaupungin Sykettä syksyyn -tilaisuuksissa ja seurakunnan Suomi sadoin sanoin -tilaisuudessa (Patina-lehti 6/2018).
Syksyllä 10.10.2021 senioriliiton 50v-juhlassa Finlandiatalossa Räppileidit olivat esiintymässä (Patina-lehti 5/2021, kuvia).
 Räppileidit julkaisivat myös koronaräpin 2020 ja se löytyy kotisivulla kuvagalleria. Räppileidit voivat edelleen hyvin ja esiintyivät viimeksi joulujuhlassamme 13.12.2023.

Monet erilaiset kerhot tarjoavat mukavaa yhdessä oloa - ks. kohta kerhot.

Tervetuloa mukaan!

OKASin räppileidit räppäävät Espoonlahden Lippulaivassa 4.3.2024, aiheena "Iloisesti yhdessä". Kuva EK.

Päivitetty 8.3.2024/EK