Laskiaistapahtuma 16.2.2021 Puolarmaarissa

*OKASin laskiainen 16.2.2021
Tänä vuonna laskiaissunnuntaita vietetään 14.2. ja laskiaistiistaita 16.2. Laskiaisena hyvästellään talven pimein aika ja aletaan odottaa valoisaa kevättä. Suomalaisiin laskiaisperinteisiin kuuluvat hauskanpito, herkuttelu ja ulkona reippailu. Luvassa oli hyvä marjavuosi, jos laskiaissunnuntaina satoi lunta ja sen jälkeen paistoi aurinko. Jatkuva sade taas ennusti sadetta koko paastonajaksi. Jos halusi tehdä naapurille hieman kiusaa, uskomuksen mukaan ottamalla laskiaisena kourallisen herneitä ja heittämällä ne naapurin ovesta sisään, saatiin kärpäsiä aiheuttamaan harmia naapuriin!

Olarin kansallisten senioreiden laskiaistapahtuma järjestetään laskiaistiistaina 16.2. klo 14:00 alkaen Puolarmaarin ulkoilukeskuksessa. Sinne voi tulla kävellen, omalla autolla tai bussilla nro 531 Olarin keskustasta (lähin bussipysäkki on entisen Puolarmetsän sairaalan kohdalla oleva pysäkki). Aloitamme tapahtuman yhteisellä kävelyretkellä ulkoilukeskuksen maastossa, jonka jälkeen nautimme kahvit ja laskiaispullat Cafe Puolarmaarin terassilla. Nämä tarjoilut maksaa yhdistyksemme. Ulkoilukeskuksessa on myös hyvät hiihtoladut ja tekojäärata, joissa voi harrastaa liikuntaa myös omien mieltymystensä mukaan.

Ilmoittautumiset tapahtumaan sunnuntai-iltaan 14.2. klo 18:00 mennessä joko tietokoneella yhdistyksemme kotisivujen kautta (https://olari.senioriyhdistys.fi/tapahtumat/), puhelimen Jäsenkorttiapplikaatiolla tai sähköpostilla Marja-Leena Widstenille (marjalwidsten@gmail.com).

Päivitys 9.2.2021/EK